Chirurgia stomatologiczna | Smile Design Clinic

Chirurgia stomatologiczna

Chirurgia stomatologiczna zajmuje się usuwaniem zębów oraz leczeniem operacyjnym zmian, jakie powstają w jamie ustnej i przyległych okolicach. Chirurdzy z kliniki Smile Design Clinic wykonują specjalistyczne zabiegi z najwyższą dbałością o zdrowie pacjentów oraz ich komfort psychiczny.
Zarówno ekstrakcje zębów, jak i inne zabiegi chirurgiczne przeprowadzane są w znieczuleniu miejscowym (rodzaj znieczulenia dopasowywany jest do zabiegu i preferencji pacjenta). Pełen komfort zabiegu zapewniony jest dzięki znieczuleniu Ubistesin – preparatowi, który powoduje odwracalne zahamowanie pobudliwości autonomicznej, czuciowej i ruchowej włókien nerwowych.

Zabiegi wykonywane w Smile Design Clinic w ramach chirurgii stomatologicznej, cechują się skutecznością, a także zapewniają komfortowe leczenie. Naszym pacjentom oferujemy m.in.:

• Hemisekcje – usunięcie korzenia zęba, w obrębie którego występuje stan zapalny, wraz z odpowiadającą mu częścią korony. Na pozostawionej zdrowej części zęba wykonana jest odbudowa protetyczna.
  • Odsłonięcie zatrzymanego zęba – zabieg dotyczy przeważnie kłów lub tzw. “ósemek”. Polega on na zlokalizowaniu koron niewyrżniętych zębów przy pomocy diagnostyki radiologicznej oraz ich chirurgicznym odsłonięciu w znieczuleniu miejscowym. Do zatrzymanego zęba przyklejany jest złoty zaczep z łańcuszkiem lub zamek ortodontyczny, który wprowadza ząb do łuku i sytuuje go we właściwej pozycji.
  • Operacyjne usunięcie zęba – zabieg wykonuje się na zębach, których korona jest częściowo lub całkowicie przykryta tkanką kostną (np. zęby zatrzymane). Operacyjnego usunięcia najczęściej wymagają niewyrżnięte zęby mądrości i kły, a także zęby nadliczbowe.
  • Usunięcie zęba – zabieg przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym, polegający na usunięciu zęba z zębodołu przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Wskazaniem do ekstrakcji są m.in. choroby tkanek zęba, a także zalecenia ortodontyczne.
  • Wszczepienie implantu – zabieg ma na celu wypełnienie braków w uzębieniu. Implant jest śrubką wykonaną z tytanu, która zastępuje korzeń zęba. Wszczepienie implantu do przygotowanego otworu w kości przebiega w znieczuleniu miejscowym. Po zabiegu rozpoczyna się proces osteointegracji, czyli zrośnięcia implantu z kością, który trwa od 3 do 6 miesięcy. Po tym czasie w implant wkręca się tzw. śrubę gojącą, przyspieszającą gojenie błony śluzowej wokół implantu i modelującą kształt dziąsła pod koronę protetyczną. Ostatni etap obejmuje zamocowanie sztucznego zęba, czyli korony protetycznej, przytwierdzanej do implantu za pomocą łącznika.
  • Wszczepienie mikroimplantu – to bezbolesny zabieg przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym. Polega na tymczasowym wszczepieniu małego implantu w celu skrócenia leczenia ortodontycznego lub przeprowadzenia drobnej korekty zgryzu bez konieczności zakładania aparatu stałego na wszystkie zęby.