Krzywe zęby są problemem estetycznym, który może powodować wiele czynników. Poważne wady zgryzu niestety niekorzystnie wpływają na nasz wizerunek, a ich efektem mogą być trudności z wyraźną wymową, a nawet komplikacje zdrowotne. Popularną metodą na wyprostowanie zębów jest noszenie aparatu ortodontycznego. Wiąże się to jednak z długotrwałym czasem leczenia (około 2 lata). Nowoczesne techniki stomatologiczne proponują nam dzisiaj zabieg Piezocision, który może przyspieszyć ten proces nawet czterokrotnie. Sprawdźmy, na czym polega dekortykacja przyzębia.

Przyczyny powstawania wad zgryzu

Przyczyn powstawania wad zgryzu może być wiele, dzielimy je na wrodzone i nabyte.

• wady dziedziczne,
    • brak miejsca na wszystkie zęby w szczęce,
    • deformacje mogą powstać już w okresie płodowym, przyczyną są choroby matki podczas ciąży i nieprawidłowe nawyki w czasie jej trwania (palenie papierosów, alkohol),
    • ssanie smoczka lub kciuka w okresie niemowlęcym,
    • urazy mechaniczne,
    • niedobór witaminy D,
    • obgryzanie paznokci.

Tradycyjne leczenie ortodontyczne

Tradycyjne leczenie ortodontyczne polega na założeniu stałego aparatu na zęby. Nie wszyscy pacjenci jednak decydują się na takie rozwiązanie – taka metoda leczenia wymaga czasu (około dwóch lat). Doskonałą alternatywą dla tradycyjnych aparatów jest dekortykacja przyzębia, czyli zabieg Piezocision, który może znacząco skrócić czas leczenia ortodontycznego. Ten nowoczesny zabieg dostępny jest m.in. w naszej klinice stomatologicznej Smile Design Clinic w Warszawie.

Piezocision – na czym polega zabieg dekortykacji przyzębia?

Piezocision jest metodą przeprowadzania dekortykacji przyzębia przy użyciu ultradźwięków. Zabieg wykonuje się po założeniu aparatu ortodontycznego. Stomatolog wykorzystuje specjalne urządzenie – Piezotome, które dzięki ultradźwiękom nacina wyłącznie twarde tkanki, bez uszkadzania tkanek miękkich. Takie nacięcie wyrostka zębodołowego powoduje przesuwanie się zębów i pobudza organizm do regeneracji. Przed zabiegiem podaje się pacjentowi miejscowe znieczulenie, dlatego nie odczuwa on żadnych dolegliwości bólowych. Zabieg nie pozostawia także opuchlizny i właściwie nie powoduje krwawienia. Cały proces leczenia składa się z kilku wizyt, wszystko uzależnione jest od indywidualnych potrzeb pacjenta i stopnia jego wady. Dzięki Piezocision wszyscy pacjenci w dużo szybszym czasie osiągają zadowalające efekty niż w przypadku leczenia wyłącznie aparatem ortodontycznym.

Zalety dekortykacji przyzębia

Dekortykacja przyzębia – Piezocision pozwala na znaczące skrócenie czasu leczenia ortodontycznego (leczenie może trwać tylko pół roku). Nacięcie pobudza organizm do odnowy, dlatego zęby zaczynają szybciej przesuwać się na właściwe pozycje w łuku. Metoda ta może być stosowana u pacjentów z niewielkimi, jaki i poważnymi wadami zgryzu.
    Jeśli zależy Ci na szybkim i efektownym leczeniu ortodontycznym, to warto zastanowić się nad zabiegiem Piezocision. Więcej informacji na temat dekortykacji przyzębia udzielają lekarze naszej kliniki oraz na stronie smiledesignclinic.pl.