Niewiele osób posiada naturalnie proste zęby. Nawet jeśli do pewnego wieku zgryz jest prawidłowy, istnieje ryzyko, że w trakcie wyrzynania się zębów mądrości, zostanie on zaburzony. Terapia tradycyjnymi aparatami ortodontycznymi wymaga czasu, ale istnieje zabieg, który może ją przyśpieszyć – Piezocision.

Krzywe i nachodzące na siebie zęby to problem nie tylko estetyczny. Trudniej je wyczyścić i dotrzeć do wszystkich miejsc, w których mogą gromadzić się resztki pokarmu. Stwarza to bezpośrednie ryzyko próchnicy i chorób przyzębia. Zrotowane zęby mogą powodować nadwrażliwość i odsłanianie korzeni. Wady zgryzu mogą być przyczyną złego działania stawów skroniowo-żuchwowych, przyczyniać się do wzrostu napięcia tkanek w tym obszarze, co objawia się między innymi bólami głowy. Wiążą się z tą przypadłością także trudności w mówieniu i żuciu.

Aparat ortodontyczny można założyć również w dorosłym wieku, jednak wiele osób powstrzymuje przed tym sytuacja życiowa. Okres noszenia aparatu może trwać nawet 36 miesięcy, co wydaje się bardzo długim czasem, szczególnie dla młodych ludzi. Niewiele osób decyduje się na założenie takiego urządzenia, mając w planach ślub, szukając nowej pracy, planując przeprowadzkę lub dłuższy wyjazd.

W tych sytuacjach szczególnie duże znaczenie ma estetyka i właściwa wymowa, która może być utrudniona przede wszystkim na początku terapii. Także związane z nią częste wizyty u ortodonty, który prowadzi leczenie, mogą uniemożliwić wyjazd na dłużej lub przeprowadzkę.

Piezocision – przyśpieszenie działania aparatu ortodontycznego

Połączenie tradycyjnego aparatu ortodontycznego z zabiegiem Piezocision może skrócić czas terapii nawet do kilku miesięcy, w zależności od zaawansowania wady zgryzu. Zasada działania tej procedury jest oparta na falach ultradźwiękowych, za pomocą których nacina się wyrostki zębodołowe.

Powoduje to przyśpieszenie przesuwania się zębów poddawanych naciskowi przez aparat ortodontyczny. W ten sposób zostają także pobudzone naturalne procesy regeneracji kości szczęk. Zabieg trwa 20 minut i jest wykonywany po konsultacji ortodontycznej i periodontologicznej.

Zalety zabiegu Piezocision

• Prawidłowo wykonany może nawet czterokrotnie skrócić czas leczenia standardowym aparatem ortodontycznym.
    • Zabieg jest bardzo krótki.
    • Wykonany ze znieczuleniem nie powoduje bólu, towarzyszący mu dyskomfort porównuje się do odczuwanego podczas scalingu.
    • Można go przeprowadzić także w przypadku aparatu założonego od strony języka.
    • Wiek pacjenta nie ma znaczenia.
    • Stosowany zarówno przy niewielkich, jak i bardzo poważnych wadach zgryzu.
    • W niektórych przypadkach zapobiega ekstrakcji zębów.

To leczenie jest szczególnie polecane dorosłym, chcącym wyprostować swoje zęby, ponieważ realnie skraca czas terapii. Można je wykonać na każdym jej etapie, ale najbardziej zaleca się przeprowadzenie zabiegu piezochirurgii tydzień po założeniu aparatu ortodontycznego. W klinice Smile Design Clinic zaleca się wizyty, co dwa tygodnie, by kontrolować przebieg szybko postępującego leczenia.

Efekty zabiegu Piezocision są tak trwałe, jak w przypadku założenia stałego aparatu ortodontycznego. Jednak pozwalają na osiągnięcie ich w znacznie krótszym czasie, co jest szczególnie istotne dla osób, które nie chcą poświęcić lat na częste wizyty u ortodonty.

• piezocision