Przeszkadza Ci szpara między zębami albo krzywy zgryz? Dzięki leczeniu ortodontycznemu możesz pozbyć się tego problemu i szeroko uśmiechać bez uczucia skrępowania. Zastosowanie nowoczesnej technologii fal ultradźwiękowych pozwala na szybkie i bezpieczne leczenie wad uzębienia.

Leczenie ortodontyczne zębów

Istnieje wiele przyczyn powstawania wad zgryzu. Przypadłość ta może być genetyczna lub jest skutkiem pewnych przyzwyczajeń z okresu dzieciństwa np. ssania palca czy gryzienia długopisu. Na szczęście do dyspozycji mamy proste i mało inwazyjne metody przywracania pięknego uśmiechu. Leczeniu wad zgryzu może poddać się każdy niezależnie od wieku. Proste zęby są ważne nie tylko ze względów estetycznych, ale przede wszystkim z przyczyn zdrowotnych. Dzięki temu łatwiej się je czyści, co zapobiega próchnicy, a zęby nie ścierają się i nie ranią dziąseł.

Dwa rodzaje aparatów ortodontycznych

Wady zgryzu leczy się poprzez zastosowanie aparatów ortodontycznych. Dzielimy je na ruchome oraz stałe. Ruchome aparaty najczęściej proponuje się dzieciom, które posiadają zęby mleczne lub mieszane. Aparat należy nosić wedle zaleceń lekarza kilkanaście godzin na dobę, dzięki czemu można usunąć wadę zgryzu.

Krzywe zęby prostuje się przy pomocy stałego aparatu ortodontycznego. Skutecznie i trwale poprawi on nawet największą wadę ortodontyczną, taką jak wysunięcie żuchwy.

Piezochirurgia – szybsze leczenie wad zgryzu

Piezochirurgia jest innowacyjną techniką chirurgii kostnej, którą stosuje się w stomatologii estetycznej. Precyzja i bezpieczeństwo zabiegów są większe niż przy tradycyjnych metodach chirurgicznych. Chirurg wykorzystuje specjalistyczne urządzenie, które nie uszkadza tkanek, a pacjent nie odczuwa bólu podczas zabiegu. Dzięki tej metodzie można usunąć zęby, wszczepić implanty i odbudować kości – informują specjaliści z kliniki Smile Design Clinic w Warszawie.

Zabieg jest delikatny i mało inwazyjny. Polega na nacinaniu falami ultradźwiękowymi wyrostków zębodołowych w kościach szczęki, przez co zęby przesuwają się szybciej. Ślady po zabiegu są praktycznie niewidoczne. Dzięki urządzeniu można uzyskać znacznie lepsze rezultaty niż podczas używania samego aparatu ortodontycznego.

Kto nie może nosić aparatu ortodontycznego?

Przeciwwskazaniem do noszenia aparatu są choroby, takie jak białaczka oraz nieleczone zaburzenia hormonalne, a także cukrzyca. W takich przypadkach korekcja wad zgryzu może nie przebiegać prawidłowo. Aparatów ortodontycznych nie zaleca się również osobom cierpiącym na osteoporozę, gdyż leki, które są przez nich przyjmowane zmieniają strukturę kości, przez co leczenie jest znacznie trudniejsze.

Czy prostowanie zębów boli?

Samo prostowanie zębów przy pomocy aparatu ortodontycznego nie jest bolesne. Założenie aparatu trwa kilkadziesiąt minut, a później już tylko trzeba się do niego przyzwyczaić. Często zęby mogą lekko boleć podczas gryzienia przez pierwsze kilka dni po zabiegu, ale zależne jest to od indywidualnej wrażliwości na ból.

Piezochirurgia w połączeniu z aparatem ortodontycznym daje o wiele lepsze i szybsze efekty, w przeciwieństwie do stosowania samego aparatu, a do tego jest całkowicie bezpieczna.