Mikroskop stomatologiczny w Smile Design Clinic | Warszawa

Nie musisz już obawiać się żmudnego i bolesnego leczenia kanałowego. Zastosowanie mikroskopu w wielu gałęziach stomatologii, a zwłaszcza w zabiegach endodontycznych to mniejsze ryzyko powikłań i wyższa precyzja wykonania, a co za tym idzie – większa skuteczność. Mikroskop endodontyczny powiększy i oświetli pole zabiegowe, zwiększając bezpieczeństwo pacjenta i komfort pracy stomatologa.

Zalety wykorzystania mikroskopu stomatologicznego w endodoncji

Mikroskop stomatologiczny jest wykorzystywany w zabiegach z zakresu endodoncji, przy leczeniu kanałowym zębów, gdzie wymagana jest szczególna precyzja i powiększenie obszaru pracy. Dzięki właściwościom mikroskopu lekarz ma możliwość dokładnego zbadania ujścia kanałów, których ilość i usytuowanie nie jest jednakowe. Użycie mikroskopu wpływa na efektywność wykonywanych zabiegów, zwłaszcza w przypadku leczenia endodontycznego. Mając na uwadze wysoki stopień skomplikowania budowy anatomicznej zęba, wąskie, zrośnięte lub zakrzywione kanały stwarzają ryzyko powikłań. Powiększenie i oświetlenie pola pracy usprawni proces leczenia, zwiększy bezpieczeństwo pacjenta i pozwoli zachować naturalną strukturę zęba.

Zastosowanie mikroskopu stomatologicznego

Mikroskop jest wykorzystywany w wielu dziedzinach stomatologii, wśród których, poza endodoncją, wymienić warto zabiegi mikrochirurgiczne i protetykę, a także zabieg usuwania kamienia nazębnego (scaling). Mikroskop pozwala z niesamowitą precyzją wykonać podstawę dla mostów i koron protetycznych. Przysłuży się również mikrochirurgom podczas przeprowadzania resekcji wierzchołków korzeni zębowych. Mikroskop pozwala uzyskać wyższą efektywność i precyzję leczenia, dzięki czemu w wielu przypadkach uwalnia nas od konieczności usuwania zębów. W Smile Design Clinic dysponujemy profesjonalnym mikroskopem stomatologicznym, dlatego efekty leczenia są tak zadowalające.

Dlaczego warto leczyć zęby pod mikroskopem?

Nieoczyszczony wskutek zawężonego pola widzenia kanał utrudnia jego oczyszczenie,co przyczynia się do powstania stanów zapalnych i bólu. Dość często stomatolodzy mają do czynienia z tzw. obliteracjami, definiowanymi jako częściowe zamknięcie światła kanałów zębowych. Nieumiejętne bądź niedokładne ich czyszczenie może spowodować perforacje, czyli przebić ściany. Tu zastosowanie mikroskopu może ochronić pacjenta przed powikłaniami, dzięki kontroli wzrokowej obszaru zabiegowego w powiększeniu. Mikroskop umożliwia śledzenie wzrokiem drogi przesuwania się wiertła w kanale, precyzyjne usunięcie resztek zębiny, środków dezynfekujących i płuczących z wnętrza kanału. Układ optyczny urządzenia pozwala niwelować powikłania, które pojawiły się wskutek zabiegów endodontycznych. Fragment złamanego narzędzia na pewno zostanie zauważony i usunięty z kanału dzięki powiększeniu obrazu. Lekarze ze Smile Design Clinic oferują bogaty zakres usług endodontycznych, odbywających się w znieczuleniu miejscowym i przy użyciu mikroskopu endodontycznego.